torsdag, maj 1

Prepubertal humor

I brist på inspiration och tid kan jag känna att nivån på bloggen har sjunkit markant. En rolig iakttagelse är att antalet dagliga besökare stigit i samma takt som nivån på mina inlägg sjunkit. Kanske borde göra en utläggning om omvänd proportionalitet här på bloggen eftersom jag hela tiden refererar till det. Jag gillar det greppet. Andra grepp jag gillar är att använda dubbla negotationer och semi-kolon.

Här kommer ett inlägg i sann prepubertal anda; skall hålla koll på dagens besökarantal. Fick en förfrågan om jag kände personen nedan på Facebook. (Det gör jag såklart inte.) Diskuterade med en vän här i Hong Kong vad man gör om man "kuksover", förutsatt att det är ett verb och inte ett ryskt efternamn då. Förslag?

3 kommentarer:

Ludde sa...

jag försöker verkligen komma på en bra förklaring till substantivverbet kuksover, men det går inte. man KAN helt enkelt inte kuksova.

sen heter det negationer, inte negotationer, ditt lilla cp-barn.

Mcke sa...

Ja, men jag är för internationell. Jag blandar svenska och engelska rätt friskt. :-( Jäkla Odenplansbo.

Anonym sa...

du har festat bort språkbruk och grammatiken ser jag. Du får ta en Hermodskurs i svenska när du kommer hem.
När det gäller nivån på bloggen så tycker jag att den ska vara på alla nivåer. Vad ska jag annars skratta, gråta, fundera, reflektera ......åt.
Leve den fria åsikten i både tal och skrift.