torsdag, januari 31

8 grader i - den obefintliga - skuggan

Tyvärr är januari/februari de värsta månaderna här i Hong Kong. Rent vädermässigt då alltså. Antagligen rent allmänt också när jag tänker efter. Just nu är klockan 10:32 am och jag fryser som aldrig förr. Har två tjocktröjor på mig samt en långärmad t-shirt. Jag sitter även på en tjocktröja för att läderstolen är så kall. Fönstrena i rummet är täckta av kondenserat vatten, så jag kan inte se den mjölkgråa himlen utanför. Golvet känns som en ishockeyrink, något jag löser med att använda skor. Just nu är det 8 grader utomhus och enligt väderprognosen skall det inte bli mycket varmare; tror vi kommer stanna runt 12-13 grader idag. Förmodligen den kallaste dagen hittills. Jag ser fram emot söndag då det skall bli sol och 17 grader varmt -- vi får se. (Jag är inte alls avundsjuk på dig Debbie som kommer ner till 29 graders värme och strålande sol.)

Har precis skolkat från min första lektion! Det är nog inte så illa som det låter; har tänkt att droppa den kursen senare för att inte läsa mer poäng än nödvändigt.

Inga kommentarer: