fredag, januari 18

Från ett tak på ett hus i en stad i ett land

Resfeber är ett begrepp, eller tillstånd, som jag aldrig riktigt kunnat identifiera mig med. Det gäller oavsett om jag skall åka till Rhodos på en veckas charter, till Indien för att upptäcka världen eller, som nu, åka för att plugga en termin i Hong Kong. Jag tror att svaret ligger i att Sverige inte är särskilt mycket att åka ifrån. Dragningskraften från är större än motsvarande till landet där lagom är bäst. I egenskap av en KTH:are skulle jag säkert kunna påvisa detta motsatsförhållande i en omvänd proportionell ekvation... men jag besparar er detta. Istället, då en sådan säger mer än tusen ord, tänkte jag visa er en bild. Jag gick nyligen upp en tidig morgon på mitt tak för att ta en mysig morgonbild då Stockholm vaknade till liv.

Det enda jag kan komma att tänka på när jag ser bilden är vilken låt som skulle få mig att hoppa ner från taket. Förslag?

1 kommentar:

Ludde sa...

säkert! - det kommer bara leda till nått ont.

hoppa.