torsdag, januari 31

Nudlar, ris och anka

Efter att ha levt på nudlar, ris och anka i flera dagar tänkte jag - i likhet med mina amerikanska vänner på campus - lyxa till det med en hamburgare från McDonald's. Följande beställning kostade 32 SEK: BigMac, cheeseburgare, kaffe samt en stor cola och pommesfrites. Talkin' about reasonable.

När jag stod i kassan och skulle betala såg jag att personalen varit 'vänlig' nog och satt upp en skylt med rådande väder. Ser inte särskilt inbjudande ut om jag får säga det själv.


Jag antar att man skall vara glad och inte klaga så mycket så länge jag slipper uppleva tyfoner eller svarta regnstormar. Två fenomen som det pratats mycket om här. Vi har till och med lärt oss vad olika tecken betyder i de varningssystem som finns installerade. Skulle tyfonvarningen vara lika med eller överstiga 8 (på en skala av 10) eller regnstormen vara klassad som svart (på en färgskala) så är all undervisning inställd och studenterna rekommenderas att stanna inne.

Inga kommentarer: