måndag, mars 3

Mina kondoleanser...

...till Christoffer som råkat betala 330kr för mycket till Stockholm Universitets studentkår. Vem vet vad de gör för pengarna? I skrivandets stund kanske de dukar till fest för studentikosa, overallklädda och finniga ekonomistudenter. Jag ser en fjunig jävel ta upp ett orange sånghäfte och ta ton; sen tvingar jag mig till andra tankar för att inte tappa matlusten. Jag skriker retoriskt för mig själv: vad har du gjort Christoffer -- förstå vilka krafter du har satt i rullning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, detta är en direkt plågsam incident.

Jag citerar:

"Ditt studentsaldo kronor -330,00
Om saldot är 0.00 har du redan betalt dina skulder. Är saldot större än noll(0) är du skyldig pengar. Om saldot är negativt är kåren skyldig dig pengar."

Suck. Jag kommer aldrig se röken av de där pengarna. De är redan spårlöst försvunna på kepsar och dålig smak.