onsdag, mars 5

Ny livsstil?

Efter att ha tränat på gymmet igår - för första gången sedan jag kom hit - fick jag tydligen en blodad tand för en hälsosam livsstil. Jag och Marc gick upp med solen klockan 06 och begav oss till Sai Kung; ett lokalt trekking-mecka. Utan att ha läst något, hört med någon eller organiserat oss lyckades vi ta oss fram igenom byn, upp till bergen och till ett begynnande trail.

Klockan hann tyvärr bli för mycket för att vi skulle kunna ta oss upp hela vägen. Vi mötte dock några trekkare där som berättade att vi hittat den bästa trailen som leder upp till det högsta berget. Det blir förmodligen lördagens utflykt!

Blev inte så många bilder tagna, hade en så dum väska med mig. Jag måste köpa en kameraryggsäck nu när jag har flera objektiv att byta mellan. Blir nästa projekt. Det och nya trekking-skor. Kom på i slutet att jag borde ta några bilder; ingen blev direkt bra men det är ju roligare än inget.

Inga kommentarer: