lördag, februari 2

Follow me go shoppin' ey... me go shoppin' with you

Nu vill jag inte att den här bloggen ska bli en modeblogg i stil med luddigt men idag inhandlades det en mjuk och följsam, med ett ett stringent moderiktigt mönster, 100% pashmina shawl samt ett klassiskt paraply i välsorterade färger från andra världskriget ifrån The Body Shop i Mong Kok. Lyckades pruta ner den 'äkta' schalen till 30 HKD från 70 så jag får vara nöjd. Paraplyet var därmed svårare att pruta på; men ack vad det är nödvändigt här i regnet.


Ikväll: Blev medbjuden på bio; en kinesisk film som förhoppningsvis skulle vara subtitlad till engelska. Kommer dock inte hinna till den utan jag tänkte avvakta tills Anders och Hendry (Hur det nu stavas. Dessa franska namn; jag blir tokig. Andra fransmän här på campus: Etienne, Eugenie, Ronan) spelat klart sin squash för att sen gå ut och festa -- vädret till trots.

Nu sitter jag i valet och kvalet om det är värt att gå ner och låna ett strykjärn. Tröja eller skjorta, tröja eller skjorta.

Inga kommentarer: