lördag, februari 9

Hektiska dagar!

Nyårsfirandet är nu över och vi går sakta men säkert mot en vardag. Varmluftselementen är slutsålda i hela Hong Kong och det är fortfarande lika kallt i rummet. De senaste dagarna har jag spenderat på stan; har kollat på nyårsparaden och fyrverkerierna samt gjort en del seriös shopping. (Vi har inhandlat en kokplatta då vi helt tröttnat på kinesisk mat.) Vidare köpte jag faktiskt ett par riktiga springskor för att komma i form tills jag kommer ner till beach 2008 och Kapstaden!

Egentligen var både paraden och fyrverkerierna lite av fiaskon. Paraden var nog värst ur den synvinkeln och jag tänkte därför bjuda på två lite mer 'arty' bilder. Den första visar en flicka som inte riktigt ser det roliga i att vänta på 'attraktioner' i en väldigt gles parad och den andra en arg man (eller kvinna) som sticker ut från folkhavet.

Vad gäller fyrverkerierna var det same old story. Det är ju som bekant svårt att, i ett folkhav, fånga dessa på bild. (Ett stativ och tele-objektiv hade inte suttit fel.)

Idag blir det rekreation och löpning. Blev både en och två rom och cola igår så jag känner att jag borde straffa mig själv med lite träning.

Inga kommentarer: