onsdag, februari 6

Inte bara på grund av vädret!

Jag beger mig till sydligare breddgrader. Biljetten är bokad; 21 mars till 2 april kommer jag att befinna mig på en ny kontinent -- Afrika. Jag hoppas att Debbie håller tillbaks lite med sight seeingen för att slippa göra om allt när jag kommer.

Jag spenderade gårdagens morgon och förmiddag med att leta biljetter. Efter ett par timmar lyckades jag hitta en biljett för 9000 HKD, ungefär 7500 SEK. Jag skickade ett SMS till Debbie som svarade under morgonen i Sydafrika. Var tvungen att bekräfta datumen. De andra biljetterna jag kunde hitta kostade 20 000, 25 000 och 58 000 HKD; inga vettiga alternativ alltså! När jag efter skoldagen satte mig ner för att boka upptäckte jag att 'min' biljett var borta. Detta resulterade i ytterligare en timme eller två framför datorn. Till slut lyckades jag hitta ett alternativ -- Quatar Airways. Jag gav 8500 HKD, eller ungefär 7100 SEK, för biljetten. Dyrt men överkomligt.

Igår: Födelsedagsmiddag på Outback.
Idag: Fotoskola med ett par imponerade vänner.
Ikväll: Utgång med start på något event i universitetsbaren. Sugen på karaoke -- vi får se.

Inga kommentarer: