torsdag, februari 7

Gott nytt år!

Dekorationer, sånger och glada människor har karaktäriserat de sista dagarna. Stämningen har tätnat och vad som bubblat under har nu kommit upp till ytan! Det är nu ››the year of the rat‹‹ och det firas med en karneval och fyrverkerier ikväll! Vi skall självklart gå.

Gick upp för ett par timmar sedan (klockan är 4 pm nu) p.g.a. en rätt sen utekväll. På baren ››Skidz‹‹ är det öppen bar om man betalar 150 SEK i dörren -- vilket vi gjorde. Så Christoffer, om du åker hit, skriv ner det namnet! Efter vissa, mindre uppmuntrande, SMS från fadersfigurer så höll jag mig i skinnet vad gäller alkoholkonsumtionen.

I övrigt är biljetter till Filippinerna bokade och betalade. Jag, Marc, Amaury och Anders åker dit nästa helg lagom till min födelsedag. Vi åker natten mot fredag och kommer tillbaks till Hong Kong på måndagen. Det blir till att packa solkräm och flip-flops.

Nu: Dusch och städning för att sedan åka in till karnevalen.

1 kommentar:

Pappa sa...

Hej och tack för information om ditt festande, det verkar ju roligt.
Trodde att du var seriös i ditt pluggande?
Tack för info om hotell också. Fixar väl det själv.
Du verkar iaf att ha det bra där du är och det är väl huvudsaken. Jag återkommer om datum när vi kommer.

Ha det bra och hör av dig om du önskar dig något till födelsedagen.

Pappa