onsdag, april 23

Bali -- The Love Story

Ibland känns allt på en resa bara rätt. Allt stämmer -- det är varmt utan att det är fuktigt, lokalbefolkningen är trevlig utan att vara alltför påstridig, vackra solnedgångar, god mat. Ja, sånt där. Med en kall öl i handen sittandes på stranden efter en dags surfande så får man den där känslan; ja... inte att allt stämmer utan att man helt enkelt inte förtjänar att ha det så bra. Sex dagars semester på den Indonesiska ön Bali gav mig åter den energi som gått förlorad här i Hong Kong. Jag och Marc åkte ner för att hälsa på Mattias och hans vän Charles. Dagarna bestod mestadels av surfing. Vilostunder nyttjades till att läsa min nya bok ››The Singularity is Near -- When Humans Transcends Biology‹‹. För att gilla den måste man nog vara en nörd. (Läs: vet man inte vad en singularitet är bör man nog hålla sig borta från den.) Utöver surfing bjöd ön på ››White River Rafting‹‹. En aktivitet jag uppskattade, inte främst för äventyret utan för möjligheten att komma nära inpå balinesiska bönder och deras risterasser.

Som vanligt bjuder jag på ett pottpurri av bilder. Inga speciella arty mästerverk, men som vanligt -- semesterbilder som är snäppet bättre än från en klassisk kompaktkamera.

Inga kommentarer: