tisdag, april 29

Monolog

Jag har pratat om honom förut -- min lärare i min engineering-kurs. Idag roade han sig på andras bekostnad. Under en utläggning om secondary shear zones vid single point cutting avbryter han sig själv och pekar på främre raden.

››You!‹‹, det dova sorlet som uppstått i klassrummet p.g.a. lektionens tråkiga ämne försvinner omedelbart. Det blir tyst. ››How come you're all in purple today?‹‹, han, lik som jag, har uppmärksammat att fem personer som sitter bredvid varandra har lila tröjor på sig. Ingen säger något. ››Are you in a club or something?‹‹, en retorisk tystnad ökar förväntningarna på vad som komma skall, ››Yes, haha, you all love mechanics!‹‹, säger han och syftar på det stora M som pryder deras bröst. De är förmodligen medlemmar i en studentförening. ››And what is your problem? Why don't you have a jacket like the rest? Are you not worthy, are you a new member?‹‹, säger han och pekar på en liten kille som tittar ner i bänken; utan att vänta på ett svar fortsätter han lektionen.

1 kommentar:

Anonym sa...

cool lärare, gillar stilen skarpt, min typ av humor......