söndag, april 6

Sydafrika -- "Inlägget"

Om ni får välja mellan bilder och text så tror jag bestämt att det är det förstnämnda som föredras. Därför fattar jag mig lite kort och låter er njuta av några bilder istället.

Till er som inte hänger här tillräckligt ofta så spenderade jag alltså påsklovet i Sydafrika hos min Debbie. Till det praktiska kring resan hör att resvägen var oerhört påfrestande. Långt flyg till Doha från Hong Kong, lång väntan mitt i natten utan möjlighet till sömn varpå ännu ett långt flyg följde ner till Johannesburg (eller Jo-burg för lokalborna). Självfallet följde en väntan och därefter en kortare flygresa tvärs igenom landet till Kapstaden (kallas förvånande nog inte K-town dock).

Min vistelse i Sydafrika var underbar på många sätt; fick spendera välbehövd och väldigt uppskattad tid med Debbie, se ett imponerande land och uppleva mycket spännande äventyr! Efter ett par dagar i Kapstaden packade vi bilen full och gav oss ut på fel sida vägen mot ››Garden Route‹‹. Aktiviteter vi sysselsatte oss med längst denna väg innefattade - men var inte uteslutande - trekking, sol och bad, sandboarding, kulinariska äventyr i form av restaurangbesök och vinprovningar, safari och mysiga upptäcksfärder i dagligen nya städer. Bilderna nedan får förklara sig själva!

Efter en veckas road-trip kom vi tillbaks till Kapstaden. För att få lite lugn och ro? Nej, för att återigen trekka, träffa Debbies vänner, festa och checka av klassiska sevärdigheter som t.ex. ››Table Mountain‹‹ och ››Robben Island‹‹. Väldigt rolig avslutning!

Ett hjärtskärande hej då senare satt jag på flyget hem; en resa som skulle sträcka sig över 28 sömnlösa timmar. 13 innehållsrika dagar försvann alltför snabbt och jag kastades att ödmjukt knäböja till verkligheten i Hong Kong med tentor, uppgifter och dåligt väder. Och det är här jag är nu. Typ.

4 kommentarer:

Anonym sa...

fantastiskt fina bilder, Micke. Det var väl investerade pengar vill jag tillstå.

Ludde sa...

mycket fina foton kompis.

Mcke sa...

Äsch, jävla semesterbilder bara! Vänta tills jag försöker på riktigt! :D

Anonym sa...

Underbara bilder Micke, du fångar verkligen ögonblicken...
Puss från mamma