onsdag, april 16

Bali och mögel

Marc och jag fick ett infall igår och bokade en veckas semester till Bali. På Bali kommer en gammal lumparkompis till mig befinna sig -- Mattias. Att säga så får mig att känna mig gammal. På Bali blir det surf och lättja; enligt Windguru.com skall vågorna vara mer eller mindre perfekta varje dag vi är där. Så, dagen i ära har jag för första gången tvättat mina egna kläder här på campus. Det kändes skönt att vara sin egen, att själv kontrollera temperatur och mängd tvättmedel. Att kläderna nu såhär i efterhand har en kloraktig lukt, är fuktiga och hänger i hela mitt rum antar jag är sånt som kommer med på köpet. Jag sparar ju 15 HKD (11 SEK) så lite får man ju tåla -- eller?

Vidare har jag upptäckt att kläder i min garderob har börjat att mögla. Ett fenomen som tydligen är utspritt här på campus. Den fuktiga havsvinden får mögelsvamparna att frodas. Mitt nya handbagage har ett vitt lager över sig -- trendigt. Det går dock att borsta bort attackerna rätt enkelt. Tyvärr har även mina svarta BOSS-byxor blivit attackerade och måste kemtvättas. Tar det när jag kommer tillbaks från Bali.

2 kommentarer:

Anonym sa...

studierna går bra förstår jag.......?

Lotto vinst?

Ludde sa...

vad skönt att se att du drar in på de dyra vanorna, så som 11-kronorstvättar, och istället lägger pengarna på världens dyraste kamera och balisemester. jag lever på nudlar och cigaretter.

AS.