onsdag, april 16

Har inte glömt bort er

Vad välkomnar våren bättre än Monika Zetterlunds oförglömliga rader?

Här bor en miljon, säg hör de den ton, som Stockholm nu spelar för dem.
De far härifrån, långt bort härifrån,
men Stockholm det är ju vårt hem.
Åh det är skönt, när mitt Stockholm är grönt, sakta en natt då i stan.
En kyss sen, börja vandra igen,
sakta gå hem genom stan...

Till er som saknat mig -- nu är det inte väldigt långt kvar tills jag åter sätter min fot i Stockholm. Självgod? Äsch saknar ju er också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle nog säga att det är Beppe Wolgers rader men som fröken "Z" sjöng ;-) Såklart vi saknar dig... men bara om du saknar oss och det verkar du ju göra:-) Puss på dig!
// Gabe

Anonym sa...

Tycker du är väldigt dålig på att höra av dig till din yngsta broder, han vill jätte gärna prata med dig. Men det är väl för mycket bejärt att få ett samtal antar jag? :<
Mor och Far går minsann bra att prata med men nono inte daniel inte...
PS. vill beställa hem lite kläder DS.
/Daniel