måndag, april 28

Oops...

Klockan 5:00 pm var det gruppmöte i LG3 307. Så var det. Jag gick med bestämda steg, ett par minuter tidig, in i rummet och till min förvåning sitter en lokal talang med pluggböckerna uppslagna på bordet. Han tittar förskräckt upp - min entré var självsäker, jag tittade stackarn i ögonen medan jag demonstrativt lade upp portföljen på bordet. Två välbeprövade härskartekniker. ››Oh... it's reserved?‹‹ säger han och har redan lagt ner böckerna i väskan. (Till råga på allt är det en konflikträdd kille.) Jag tänker säga att det först är reserverat om tio minuter och att han kan sitta kvar men han är redan påväg ut från rummet. ››Thanks‹‹, hinner jag få ur mig innan han försvunnit. Jag hinner inte sätta mig ner förrän han kommer tillbaks och frågar om han skall stänga dörren. I andra tankar tittar jag bara upp, lite ställd över hans vänlighet, och ler falskt med illa dold överlägsenhet. Dörren stängs och jag lämnas kvar att vänta in de andra i gruppen.

Jag väntar. 5:20 pm blir jag lite irriterad och skickar ett meddelande till en gruppmedlem. Det visade sig att jag tagit fel rum. En Mikael-klassiker!

Inga kommentarer: