tisdag, april 8

Påsen i hörnet

Har precis fått veta att jag har ännu en hyresgäst i lägenheten där hemma. Han är varken utrymmes- eller underhållskrävande så jag antar att jag får låta det passera. Tror dock inte att han är särskilt välkommen av de andra i huset. ››Jag ska köpa ett luftgevär och skjuta honom‹‹ sa Mange, och markerade sitt revir. Röstade på varmvatten; vill inte, i sann svensk anda (eller självbevarelsedrift), komma i konflikt med bostadsrättsordföranden som har balkongen bredvid.

Här sitter han iaf och mår bra. Bajsar gör han också tydligen, ››på påsen i hörnet‹‹, enligt Mange.


Det som är intressant är dock att jag själv aldrig lagt märket till påsen i hörnet. Vad är det i den? Vem har köpt den? Varför har ingen kastat den? Frågorna är många. Och allt är duvans fel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha!

spirabyspira sa...

jag har svaret till gåtan om påsen i hörnet! påsen i hörnet har din kära flickvän införskaffat när hon (o du) ville dekorera balkongen. den innehåller nämligen blomkulor att ha under jorden i blomkrukorna!

Mcke sa...

Mystery solved!

Christoffer sa...

Consider the bag defiled!

Anonym sa...

Är nog det bästa inlägget of all time .
skrattade oavbrutet i 1 min åt detta.. keep it up